Categorii: Tenis

Federer si-a luat stapin

Elvetianul de fier a intrat in rindul lumii. Incepind cu aceasta saptamina, gigantul IMG se va ocupa de destinele numarului 1 al tenisului mondial, in incercarea de a-l transforma intr-o bomba pe piata marketingului sportiv. Mama tenismanului si prietena acestuia se ocupau pina acum de promovarea imaginii sale

Roger Federer are, in aceste momente, toate atuurile pentru a putea deveni in curind unul dintre cei mai bine promovati sportivi din lume.

Elvetianul fenomen, in virsta de 24 de ani, care ocupa de mai mult de 80 de saptamini prima pozitie in ambele clasamente ATP, era cea mai cunoscuta personalitate care nu beneficia de serviciile unor profesionisti in domeniul marketingului.

Situatia s-a schimbat, insa, in aceasta saptamina, dupa ce cei de la IMG, care reprezinta cea mai mare agentie de management sportiv din lume, l-au convins sa le incredinteze drepturile asupra imaginii sale.

„Roger este un superstar, pe teren si in afara lui, devenind deja un model pentru milioane de tineri.

Normal ca sintem incintati sa il avem alaturi de noi, atit in afaceri, cit si in actiunile filantropice pe care le intreprindem pe tot globul”, a declarat Ted Forstmann, presedintele IMG.

Elvetianul, cistigator a aproximativ 20 de milioane de euro numai din tenis, are parteneriate cu Nike, concernul care ii asigura echipamentul sportiv, Wilson, firma produca toare de rachete, Maurice Lacroix, unul dintre cei mai importanti fabricanti de ceasuri din Tara Cantoanelor, si cu Liniile Aeriene Elvetiene.

Pe cont propriu, jucatorul a reusit sa isi lanseze propria linie de cosmetice, in octombrie 2003.

Staff-ul care se ocupa pina acum de destinele numarului 1 mondial era alcatuit din trei persoane: mama sa, Lynette, prietena lui de cursa lunga, Mirka Vavrinec, si Bernhard Christen, consilierul sau pe probleme legale.

„Voi continua sa lucrez cu echipa mea si voi profita in acelasi timp de existenta acestei retele mondiale pentru a-mi promova imaginea.

E situatia ideala pentru mine”, a spus la rindul sau Roger.

Intr-un interviu acordat luna trecuta, pe un post de televiziune american, jucatorul a explicat lipsa unui agent care sa se ocupe de el prin neincrederea sa in straini.

„Poate ca este motivul pentru care joc atit de bine. Cunoscind bine ceea ce se intimpla in afara terenului, pot sa ma simt in largul meu atunci cind joc”, afirma tenismanul la acea vreme.

Acesta a primit multe oferte de-a lungul timpului, parerea generala a specialistilor in marketing fiind ca elvetianul nu si-a exploatat inca la maximum potentialul de imagine.

Dupa semnarea contractului, Roger Federer li se alatura altor nume grele ale tenisului mondial manageriati de IMG, precum spaniolul Rafael Nadal, rusoaica Maria Sarapova, americanii James Blake, Lindsay Davenport sau Venus Williams.

Schumi si Woods, alaturi de IMG

Compania International Management Agency (IMG) a fost creata in 1960 de americanul Mark Hume McCromack.

2.200 de angajati care lucreaza in 30 de tari se ocupa de destinele unor sportivi precum pilotul Michael Schumacher sau jucatorul de golf Tiger Woods.

Autor: Lavinia Bogdan
Sursa: Sport Total

Scrie un comentariu